Analyse af dine kunder
Dine kunder er virksomhedens vigtigste aktiv. Derfor er det afgørende at du ved, hvordan de opfatter dig, dine produkter, din service etc.
Det drejer sig om at fokusere på, det dine kunder er tilfredse med, det de er mindre tilfredse med og det, de ønsker fremadrettet fra dig. Hvis du ikke har styr på hvad dine kunder efterspørger i morgen, risikerer du at miste dem til en af dine konkurrenter.
Vi hjælper dig med at analysere dine kundes behov og deres opfattelse af dig og omverdenen. Vi samler alle informationerne i en brugervenlig rapport med anbefalinger om, hvilke aktiviteter du bør sætte i gang. Og hvis du ønsker det, hjælper vi dig også med at igangsætte disse aktiviteter.
Rent praktisk gør vi følgende:
Trin 1
Hvad kan vi gøre for jer?
Møde I jeres virksomhed, hvor I beskriver jeres udfordringer.
Vi finder ud af om det giver mening at sætte en process igang, hvor vi analyserer jeres kunder, for at frembringe et øget kendskab og en bedre lønsomhed
Mødet tager ca. 1 times tid.
Trin 2
Forståelse og planlægning
Vi er enige om at gå videre, og har aftalt en budgetramme!
Ved dette møde snakker vi om jeres kunder og får en forståelse af, hvilke kunder og produkter, der skaber lønsomheden i jeres virksomhed, og hvor de umiddelbare udfordringer er.
Vi kortlægger hvilke problemstillinger, der skal undersøges i trin 3
I udvælger et antal nuværende og tidligere kunder, som vi skal have samtaler med i trin 3.
I forlængelse af mødet udarbejdes tidsplan for analyse, rapportering samt endeligt budget.
Trin 3
Samtaler med kunder
Vi gennemfører et antal telefoninterviews med udvalgte nuværende og tidligere kunder.
Samtalerne tager udgangspunkt i de spørgsmål, der kan afklare, hvor der er potentiale for at forbedre og /eller udvide samarbejdet med kunderne.
På baggrund af analysen udarbejder vi en kort skriftlig rapport med forslag til konkrete handlinger samt stikordsreferat af hver enkelt samtale.
Trin 4
Rapportering og handlingsplan
Vi mødes for at gennemgå rapporten og de foreslåede aktiviteter.
Det vil typisk være forslag indenfor et eller flere af disse områder:
- kundefokus – aktiviteter over for kunderne justering af produkter/ydelser
- justering af salgsargumenter
- justering af materiale der indgår i salgsprocessen, herunder input til hjemmeside og
- produktbeskrivelser
- Og I vurderer om I herefter har brug for vores hjælp til at føre disse aktiviteter ud I livet.
Vi kan hjælpe dig med at blive klogere på dine kunder!
Kontakt
Vil du høre mere om hvordan din virksomhed kan få glæde af kundeanalyser, marketingplaner, reklame eller salg.
Så kontakt
Svend Schat-holm
Telefon 2812 2255
E-Mail svend@schat-holm.dk